L'article du mois (mars 2016)

Electrical imaging of soil water availability to grapevine: a benchmark experiment of several machine-learning techniques

Precision Agric DOI 10.1007/s11119-016-9441-1

par L. Brillante, B. Bois, O. Mathieu2 • J. Lévêque

Maps of the total transpirable soil water, available soil water and fraction of transpirable soil water in a vineyard soil.  Training and test set results for the four statistical learning techniques applied to predict FTSW (in %). The blue line is a LOESS fitted to the data, the dashed red line is the y = x line