Les articles du mois (novembre 2015)

• Hydrological response to an abrupt shift in surface air temperature over France in 1987/88. Journal of Hydrology

par Etienne Brulebois, Thierry Castel, Yves Richard, Carmela Chateau-Smith,Philippe Amiotte-Suchet.

• Errors and uncertainties introduced by a regional climate model in climate impact assessments: example of crop yield simulations in West Africa. Environmental Research Letters

par Ramarohetra J, B Pohl et B Sultan

• Linear and Non-Linear Approaches for Statistical Seasonal Rainfall Forecast in the Sirba Watershed Region (SAHEL). Climate

par Abdouramane Gado Djibo, Harouna Karambiri, Ousmane Seidou, Ketvara Sittichok, Nathalie Philippon, Jean Emmanuel Paturel, Hadiza Moussa Saley