L'article du mois (Juillet 2016)

Predicting Dengue Fever Outbreaks in French Guiana Using Climate Indicators

par A.Adde, P.Roucou, M.Mangeas, V.Ardillon,J.C.Desenclos, D.Rousset, R.Girod, S.Briolant, P.Quenel, C.Flamand

Logistic model probability and observed epidemiologic situations.

The probability (grey lines) of an epidemic occurring in a year according to the July–August mean Equatorial Pacific Ocean (2° N-20°S, 135°W-90°W) SST and the November Azores High (45°N-35°N, 40°W-20°W) SLP values. In red (blue): epidemic (non-epidemic) years observed in French Guiana from 1991–2013.

.

Article disponible ici